Na początku tego roku rozmawiałem z Dziewczyną o jej marzeniach. Można to nazwać coachingiem, acz do miana coacha nie pretenduję. Jej najważniejszym w życiu marzeniem okazało się zdobycie Kilimandżaro. 

I to jest zazwyczaj miejsce, w którym zaczynam się wkurzać na tę historię. No bo jak można mieć takie marzenie, toż to nawet marzenie nie jest, to jest cel. „Dziewczyno” – powiedziałem – „weźże tysiącpięćset euro kredytu, jedź na to Kilimandżaro i wróć”. I ot, cel życia, marzenie życia – z głowy. Mam wrażenie, że życie wielu z nas byłoby prostsze, gdybyśmy odpowiednio definiowali sobie (i rozróżniali) cele i marzenia.

Oto jedno z moich marzeń. Obecnie na liście marzeń jest w top 5.

Marzę o tym, żeby mój dom był miejscem, w którym spotykać się mogą, nie tylko ze mną, pasjonaci przemawiania, prezentacji, komunikacji. Coś w rodzaju domu otwartego, takiego miejsca, do którego chce się wracać, w którym chce się nocować, przemieszkiwać, przebywać. Nie tylko jakością murów, białego AGD czy jedzenia ;), ale również – jeśli nie przede wszystkim, jakością ludzi, którzy to miejsce wraz ze mną współtworzą.

KPI mojego marzenia to ściana naokoło drzwi do pokoju gościnnego. Ściana zagospodarowana przez zdjęcia ludzi, którzy są moimi znajomymi i przyjaciółmi, mają coś wspólnego z przemawianiem i byli u mnie w domu z tego powodu. Na ścianie jest kilka zdjęć moich przyjaciół „po prostu” (Ewa, Adam i ich córka, Mike i Ania), cała reszta jest związana ze światkiem mówców.

2012-08-13

Na ścianie znajdziecie ludzi niezwykłych, intrygujących i ciekawych. Toastmasterów z Poznania, gości World Championship Barbecue (doroczny grill połączony z oglądaniem Mistrzostw Świata w Przemawianiu), ludzi związanych ze Stowarzyszeniem Profesjonalnych Mówców w Polsce, trenerów przemawiania i komunikacji. Znajdzie się kilku Mistrzów Polski w przemawianiu (hello, Marek, Mateusz 🙂 ), kilku Mistrzów Europy (John, Jack, Mia, Bill, Bob, Peter…). Jest finalistka Mistrzostw Świata, Olivia i jest Mistrz Świata w Przemawianiu – Mark Hunter.

Jest też parę osób, które mnie odwiedziły, porozmawiały, spędziły sporo czasu – i nie chciały „zawisnąć” na tej ścianie. Czas spędzony z nimi cenię sobie na równi z czasem spędzonym ze zdjęciowcami.

Miarą spełnienia mojego marzenia jest nie tyle fakt, że ściana powoli się zapełnia (rok temu 25 zdjęć, dziś – 42), ale że kiedy patrzę na te zdjęcia, pamiętam czas, kiedy się spotykaliśmy, pamiętam nasze rozmowy, wiem, ile się z nich od Was nauczyłem. Dziekuję.

#007: Jak wybrać trenera przemawiania

Na moich ulubionych Social Media, na LinkedIN i na Facebooku w grupie Trener Trenerowi Trenerem pojawiło się ostatnio kilka zapytań o szkolenia z wystąpień publicznych.
Mój temat.
Ale nie tylko mój.
Liczba ofert w odpowiedzi na te zapytańą śmiało bije rekordy popularności. 66 w jednym wątku, 120 w 24 godziny w drugim, 50+ na LinkedIN.
Ponieważ i tu i tu parę osób mnie poleciło, postanowiłem sprawdzić, kogo to polecają inne osoby. A że odbyłem kilka rozmów telefonicznych z autorami i autorkami tych zapytań, wyczuwszy frustrację u niektórych rozmówców, postanowiłem też zastanowić się:
Gdybym to ja miał zatrudnić trenera od wystąpień publicznych, jakimi kryteriami bym się kierował?
Oto odpowiedzi 🙂

Błędy prezentacji: prawda czy fałsz? Improwizuj!

Improwizacja to rzecz w teatrze niezwykle cenna, zwłaszcza jeśli została dokładnie przemyślana. Kazimierz Kamiński Podobnie jest również z przemawianiem publicznym. Wbrew obiegowym opiniom, wytrawni mówcy

#003: Jak świetnie poprowadzić konferencję, czyli 3 lekcje konferansjera

Dostałem maila.

Takiego ni to pochwalnego, ni to informującego zwrotnie o tym, co mogę robić lepiej.

O:

“Jerzy,

jeszcze raz dziękuję Ci za współpracę. Bardzo się cieszę, że […] dała mi kontakt do Ciebie i udało się zgrać terminy.

Twoja obecność i sposób prowadzenia konferencji był jednym z najbardziej wychwalanych przez uczestników aspektów naszego wydarzenia.

Jestem trenem i wiem, jak ważny jest rozwój, dlatego mimo że o to nie prosiłeś, pozwolę sobie napisać kilka moich uwag, bo jestem przekonana, że przyjmiesz je z otwartością i w efekcie przyczynią się do tego, że będziesz jeszcze lepszy w tym co robisz.”

Copyright 2017-2018 Jerzy Zientkowski | Regulamin serwisu | Cookies

STORYTELLING W BIZNESIE 2.0

Rezerwacja zamknięta

KLAUZULA INFORMACYJNA - POBIERANIE MATERIAŁÓW

Logo jerzy Zientkowski

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest
speakerslair Jerzy Zientkowski
Drapałka 3B
62-023 Borówiec
tel. 601 534 576
e-mail: [email protected]

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być i są podmioty świadczące usługi hostingu, usług informatycznych, wysyłki newslettera, a także podmioty upoważnione doodbioru danych na podstawie przepisów prawa.

Po co nam Twoje dane?

Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera i ofert marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO dla prawnie uzasadnionego interesu Administratora – marketingu bezpośredniego produktów i usług

Jak długo je trzymamy?

Dane osobowe są przechowywane do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu, a po tym okresie przez aż do  przedawnienia ewentualnych roszczeń.

Twoje prawa

W związku z przetwarzaniem danych osobowych
przysługują Pani/Panu następujące prawa: 

  • prawo dostępu do treści danych,
  • prawo do sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

A jeśli nie chcę dać zgody marketingowej?

RODO jest skonstruowane tak, żeby ograniczyć możliwość nieuprawnionwego wykorzystania Twoich danych. Oznacza to równiez, niestety, mniej możliwości na dawanie Ci dobrych treści, reklam i ofert.

Jeśli nie życzysz sobie otrzymywania ode mnie treści wszelakich, nie pobieraj darmowego ebooka. Jeśli jednak chcesz go mieć, a nie chcesz maili ode mnie, pobierz go, a potem wycofaj zgodę. Będzie mi przykro, rzecz jasna…

Wycofania zgody można dokonać, korzystając z linku podanego w mailu.

Wyzwanie 7 kroków do mistrzowskiej prezentacji

Cena regularna: 49.00 PLN

Nowa cena: 27.00 PLN

WARSZTATY 7 kroków do mistrzowskiej prezentacji w biznesie

1590 zł brutto

FAQ

STORYTELLING W BIZNESIE 2.0