Co jest śmieszne?
Dobre pytania
Po co jest humor?
W moim poszukiwaniu skuteczności w komunikacji i sprzedaży sięgam po różne narzędzia. Od logiki przez retorykę do storytellingu.
Ale jednym z moich pierwszych osiągnieć, dawno, dawno temu, były finały Mistrzostw Europy w Przemówieniach.
Humorystycznych.
A ja wcale nie jestem śmieszny z natury.
Ten konkurs wymagał ode mnie wiele pracy, analiz, zrozumienia słów, których używam – i rozumienia widowni, która mnie słucha.
Humor na stałe wszedł do mojego narzędziownika
Uwielbiam, kiedy widownia śmieje się.
Niekoniecznie zawsze z tego, co zaplanowałem.
Ale śmiech jest sygnałem, że ktoś czuje się przy nas bezpiecznie, że jest otwarty, może nawet – gotowy na zmianę.
Dlatego chcę używać humoru do budowania relacji.
Ale nie tylko.
Który z tych problemów jest Twój najbardziej?
- Nie jestem śmieszny
- Nie umiem opowiadać dowcipów
- Nie mam wyczucia, kiedy wrzucić coś śmiesznego
- Nawet jak żartuję, ludzie się nie śmieją
- Nawet jak się śmieją, nie zwiększa to skuteczności mojego przekazu (a powinno, kurka!)
- Nie mam bladego pojęcia, czym się różni rolling laugh od śmiechu wyspowego. I nie chcę tego wiedzieć, chcę lepiej się komunikować!
Niezależnie od tego, gdzie plasujesz swój problem, to szkolenie zmieni to, jak rozumiesz pojęcie humoru w komunikacji.
A zrozumienie jest pierwszym krokiem do skuteczności.
Jedziemy 🙂