...trzy tygodnie temu.

Sesja mentoringu biznesowego.

Pracuję z klientem, szefem dużej firmy logistycznej. W trakcie sesji pada pytanie:

– Tomasz, ilu ty masz klientów?

– A nie mam pojęcia – odpowiada Tomasz – na oko będzie z półtora tysiąca, ale takich dużych, wiesz, co robią mi budżet, to może z pindzieśąt.

– Pindziesią? – upewniam się co do liczby i co do wymowy.

– No koło tego tyle tak.

– No to wiesz, ile, czy nie wiesz?

– Tej, Jurek – unosi się Tomasz, a przy jego posturze to nie jest łatwe – ale ja nie muszę wiedzieć, wiesz? Od tego to ja mam dyrektora sprzedaży.

Trzy minuty później Roman otwiera laptopa i wiemy dokładnie. 1492 klientów w sumie, w ciągu ostatnich 5 lat. 48 klientów kluczowych (więcej niż 0,5% obrotu).

Która z tych odpowiedzi jest lepsza? Czy w ogóle jest coś takiego, jak „dobra odpowiedź”?

...moje analizy pokazują, że jest 5 typów odpowiedzi.

Pierwszy typ, to ktoś, kto nie wie. Nie ma pojęcia. Nie wiedział nawet, że takie pytanie jest ważne, jest ważne dla niego samego, jest ważne dla jego biznesu. Niespecjalnie wie, gdzie szukać odpowiedzi – nie ma CRM, nie ma excela, może w banku, na liście przelewów?

Drugi typ to ktoś, kto odpowiada konkretnie i precyzyjnie. Ale – ja wiem, i on wie, że on nie wie. Nadrabia pustą pewnością siebie, ale w jego schematach myślenia nie ma mierzalnej skuteczności, jest potrzeba zaimponowania innym, wywarcia wrażenia. Choćby za cenę profesjonalizmu.

Trzeci typ odpowiada konkretnie i precyzyjnie i widać po nim, że zna odpowiedź, że jeśli powiemy „sprawdzam”, będzie potrafił powiedzieć, skąd wziął dane, dlaczego odpowiedź jest taka, a nie inna.

Czwarty typ musi pomyśleć. Wie, skąd wziąć dane, ale nigdy nikt go o to nie pytał, więc chwilę mu zajmie sprawdzenie – czy wszyscy klienci, czy tylko płacący? Za jaki okres? Klientów zbiorowych, np. na szkoleniu, liczymy jako jedna firma czy dwudziestu uczestników? Widać konkret, choć wiedza dopiero się tworzy.

Piąty typ nie musi myśleć. Nie musi wiedzieć. Nie interesuje go ten kawałek informacji o jego biznesie, bo dawno już wydelegował tę wiedzę do kogoś innego. Dla niego liczy się wizja, misja firmy, kierunek, w którym zmierza, idea, którą realizuje, marzenia, które spełnia. Widać to po uśmiechu i spokoju, kiedy odpowiada na to pytanie…

Do którego modelu pasujesz najbardziej?

Matematyczna pewność siebie, czyli jak zamienić wiarę na wiedzę, a liczbom dodać posmak pieniędzy.

Zobacz, jak konkretne zasady i narzędzia mogą uzupełnić Twój produkt, biznes czy karierę i zamknąć kilka sprzedaży więcej.

Podczas dwugodzinnego warsztatu online:

✅ Poznasz cztery dobre zasady budowania pewności siebie (w miarę proste, dla mnie oczywiste, a jednak...mogą Cię zaskoczyć)
✅ Zobaczysz, jak stworzyć niezachwiane nastawienie (i zrozumiesz, dlaczego na scenie trudno mnie zaskoczyć)
✅ Dostaniesz do ręki narzędzie do budowania Absolutnie Bezbłędnego Contentu (czyli historii, które autentycznie działają, a nie tylko ładnie brzmią. Logika + Emocje, głupcze!, jak mawiał Bill Clinton)
✅ Znajdziemy te elementy, które wyróżniają Twoją firmę i za które klienci chcą płacić więcej (albo i nie znajdziemy, wtedy zobaczysz, jak je stworzyć)

W zasadzie to ostatnie 6 lat moich mentoringów biznesowych w esencji.
Zalać wrzątkiem, pić małymi łykami.

Rezerwacja zamknięta

Jerzy Zientkowski

STRASZNIE DŁUGIE BIO

Autor, mentor, mówca profesjonalny. Z 25-letnim doświadczeniem biznesowym i zaskakująco precyzyjnym podejściem do wystąpień publicznych, pracował nad komunikacją i prezentacjami dla największych firm na światowym rynku i dla klientów indywidualnych. Rozmawia ze studentami, pracownikami korporacji, managerami, członkami zarządów i właścicielami firm.

Spędza na scenie kilkadziesiąt dni rocznie, nastawiony na skuteczność, jasność i unikalność przekazu dąży do kontaktu z widownią, jako jednego z najważniejszych narzędzi mówcy publicznego. Prowadzi kilkadziesiąt szkoleń, wykładów i prezentacji rocznie, wdrażając rentowne działania i poszerzając świadomość klientów. Mentoruje wybranych managerów wyższego szczebla zarządzania i właścicieli firm, pomagając w przygotowaniu prezentacji w sytuacjach podbramkowych i komfortowych. Pozbawia złudzeń, nie pozbawiając marzeń.

Szkolił i przemawiał m.in. dla Al Fianco Partners, Allegro, Allianz, Aviva, Aon Hewitt, BGK, Benefit, Bre Bank, Bricoman, BZ WBK…

TUTAJ znajdziesz więcej nudnych informacji o mnie. DUŻO więcej…

Rezerwacja zamknięta

Copyright 2017-2020 Jerzy Zientkowski | Regulamin serwisu | Cookies

Rezerwacja zamknięta

STORYTELLING W BIZNESIE 2.0

KLAUZULA INFORMACYJNA - POBIERANIE MATERIAŁÓW

Logo jerzy Zientkowski

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest
speakerslair Jerzy Zientkowski
Drapałka 3B
62-023 Borówiec
tel. 601 534 576
e-mail: [email protected]

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być i są podmioty świadczące usługi hostingu, usług informatycznych, wysyłki newslettera, a także podmioty upoważnione doodbioru danych na podstawie przepisów prawa.

Po co nam Twoje dane?

Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera i ofert marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO dla prawnie uzasadnionego interesu Administratora – marketingu bezpośredniego produktów i usług

Jak długo je trzymamy?

Dane osobowe są przechowywane do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu, a po tym okresie przez aż do  przedawnienia ewentualnych roszczeń.

Twoje prawa

W związku z przetwarzaniem danych osobowych
przysługują Pani/Panu następujące prawa: 

  • prawo dostępu do treści danych,
  • prawo do sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

A jeśli nie chcę dać zgody marketingowej?

RODO jest skonstruowane tak, żeby ograniczyć możliwość nieuprawnionwego wykorzystania Twoich danych. Oznacza to równiez, niestety, mniej możliwości na dawanie Ci dobrych treści, reklam i ofert.

Jeśli nie życzysz sobie otrzymywania ode mnie treści wszelakich, nie pobieraj darmowego ebooka. Jeśli jednak chcesz go mieć, a nie chcesz maili ode mnie, pobierz go, a potem wycofaj zgodę. Będzie mi przykro, rzecz jasna…

Wycofania zgody można dokonać, korzystając z linku podanego w mailu.

Wyzwanie 7 kroków do mistrzowskiej prezentacji

Cena regularna: 49.00 PLN

Nowa cena: 27.00 PLN

WARSZTATY 7 kroków do mistrzowskiej prezentacji w biznesie

1590 zł brutto

FAQ

STORYTELLING W BIZNESIE 2.0